Het allergrootste voordeel van de warme dagen is dat het fruit weer lekker is. Zeker mijn lievelingen, de abrikozen, zoet en zachtzuur tegelijk. Opstaan in de vroege ochtend en dan een abrikoos eten. Langzaam, bewust, zonder een woord te spreken, zonder te bewegen. Dan, tergend traag, kijken naar het schaaltje of ik er nog een zal nemen. Dat tere stilleven zal verstoord worden, dus ik besluit van niet en neem er twee, voor het evenwicht in de compositie.
Reactie plaatsen
Reacties